Budskap

Vilka budskap omger du dig med? Allt du har omkring dig skickar ut budskap, en del tydligt och andra saker är mindre tydliga. Symboler och symbolik har vi överallt.


Jag har tagit bort en del av mina tavlor och istället bytt ut dom mot budskap som jag mår bra av att se.


 

Denna har jag satt i mitt baguaområde för Rikedom & välstånd. Det roliga med attraktionslagen att när man väl blivit medveten om den och använder sina tankar och önskningar på ett medvetet sätt så kan man se tydligt hur ofta det fungerar :)

 

 

Den här affirmationstavlan sitter i mitt bagua område för Helhet & Balans. Att vara nöjd med det man har och inte gå och tänka på allt det man inte har är en viktig aspekt för att känna sig tillfreds och nöjd med sitt liv.


En tredje affirmationstavla med budskapet Jag välkomnar kärleken i mitt liv har jag i baguaområdet för Relationer & kärlek.


På mina väggar i övrigt har jag ett collage med mitt drömhus som jag vill flytta till för att ytterligare manifestera min önskan. Jag har några tavlor med havsmotiv och segelbåtar för jag älskar havet och de ger mig sommarkänsla året om. Jag har en stor tavla med en allé. Dels gillar jag djupet i tavlan, och jag har alltid älskat alleér. Den är en symbol för hur jag vill att omgivningen kring mitt hus ska vara. I hallen har jag en tavla min dotter gjorde för några år sedan. Allt det jag har på mina väggar betyder något för mig, och de har symboler som stärker mig och det jag vill uppnå i livet.

Ta en runda i ditt hem och titta på vad du har på väggarna. Vilka budskap sänder dina tavlor ut? Vilka symboler omger du dig med? I en konsultation jag gjorde hos en ensamstående kvinna upptäckte jag att varenda tavla hon hade i sovrummet hade motiv med ensamma kvinnor. Vilket budskap ger det?

 

 


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

åh, jag bara älskar dina två tavlor.

jag har ett budskap vid min säng om att älska mig för den jag är. om att jag vill finna :)

2012-03-23 @ 12:53:38
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: CrimsonAnna

Jag hade länge en poster på min sovrumsvägg med ett månbelyst hav och texten "If today was perfect, there would be no need for tomorrow" Älskar det budskapet. Nu är postern trasig men min plan är att göra ett fint collage så att budskapet syns igen. Jag känner att det passar både goda och dåliga dagar.

2012-03-24 @ 11:37:46
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Visst är det härligt med budskap som talar till en, och vilka saker som betyder något är ju både personligt och universellt :)

2012-03-24 @ 20:42:23
Postat av: Natalie

Vilka fantastiska tavlor. Var fick du dom ifrån? Maila mig jättegärna.

Svar: De har jag köpt på Freeport Outlet i Kungsbacka i en inredningsaffär, tre stycken för 100 kr :)
None None

2012-08-28 @ 12:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0