Bra byte

I min garderob har jag en hel del Odd Molly-kläder för jag gillar deras design. Jag tycker kläderna är vackra och jag känner mig fin i dom. Tyvärr är det inte alltid kvaliteten motsvarar det höga priset. Häromdagen hade jag på mig en sidenklänning jag köpte för ett drygt år sedan. Jag gillar den, men den var ändå inte riktigt jag på något sätt, vilket gjort att jag bara använt den en dryg handfull gånger.


Jag sitter på ett möte och tittar ner på min arm och såg att tyget börjat bli nött lite varstans och det var på väg att bli hål över hela tyget. Efter jobbet igår åkte jag förbi butiken för att reklamera (jag sparar alltid kvittot när jag köpt något som är lite dyrare) och det var inga problem. Det var bara att välja något annat istället ;)


Då jag nästan aldrig går i affärer längre var det riktigt roligt att titta igenom alla vackra plagg och jag hade med mig massor till provhytten, och bland de kläderna jag provade fanns denna:




Denna tunika har jag varit ute efter i just den här färgen rätt länge, och så hängde det en enda i affären och den var i min storlek, så det var ganska givet vilket plagg jag skulle byta sidenklänningen mot. Så detta är vad jag har på mig idag, med ett par jeans och ett par ljusrosa Converse (trots att det regnar idag, för det ger mig så härlig vårkänsla när fötterna inte väger något och jag studsar fram :))

Kommentarer
Postat av: Therése

Vilket bra byte! En kanonfin klänning... Kram på dig!

2012-03-17 @ 15:54:38
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com
Postat av: Irene

Känner igen mig här också :-). Har slutat köpa OM just p.g.a. den skiftande kvaliteten; tyg som spricker och blir håligt och slarvsydda sömmar - kände mig mera som en trasdocka i dem :-(

Sedan berättade ett butiksbiträde att de inte fick något gensvar från företaget trots att en klänning helt uppenbart var felsydd ( jag provade den också med samma resultat som alla andra kunder ), så efter det är jag rätt anti märket ;-)

Hoppas Din nya klänning håller bättre än den förra!

2012-03-18 @ 10:12:09
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: jeanette sandelin

fint med jeans till :)

och att känna sig vårig är ett stort plus nu när det är grått i naturen.

har du börjat med lchf? vad tycker du?

kram från dalsland//

2012-03-18 @ 11:48:52
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Therese: Tack! Jag gillar den och har budat på en sådan några gånger på Tradera, men inte vunnit auktionen. Nu hittade jag en på Freeport och OM:s outlet istället ;) Till ett bättre pris än vad den brukar gå för på Tradera, så jag är nöjd! Kram



Irene: Jag har ganska många OM-plagg och de flesta har det inte varit några problem med, men det är tillräckligt många som har spruckit i sömmarna, som spruckit i tyget eller som på andra sätt gått sönder för att ifrågasätta kvaliteten, speciellt när deras priser ligger i det övre prisspannet. Då tycker jag att man kan både förvänta sig och kräva kvalitet, men det verkar inte tillverkarna tycka. Jag köper ju sällan något nytt numera, men kanske jag ser mig om efter något annat märke jag gillar som håller bättre kvalitet.



Jeanette: Nej, jag har inte börjat med LCHF ännu, men jag känner att det börjar bli dags att göra något. Har gått upp över tio kilo de senaste fem åren, så nu är det stopp. Men om det blir GI eller LCHF återstår att se. Jag har kokböcker om bägge ;)

2012-03-18 @ 12:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0