Vardagslyx i allra högsta grad

Åh, vad jag älskar denna tid på året då det finns så mycket gott att äta att hämta gratis från vår underbara natur.
 
 
Detta känns som ren lyx för mig. Här vankas det färsk, nyfångad makrill som jag har fått av en entusiastisk fiskare som inte gillar fisk ;) Desto mer blir det till mig när fångsten varit god.
 
 
 
 
 
I en pajform väntar lite blåbär på att åka in i ugnen och bli en god blåbärspaj
 
 
 
 
Som ska avnjutas med lite vaniljsås och ekologisk flädersaft (inte hemmagjord, men kanske nästa flaska, det finns ju gott om fläder nu)
 
 
 
 
 
Häromdagen kokade dottern och jag rabarbermarmelad med kanel. I skogen finns det gott om kantareller, men jag är lite dålig svampletare och hittar sällan svamp när jag ger mig ut, medans andra kommer hem med mängder. Dags att göra ett nytt försök! Åh, så mycket gott det finns att äta, som inte kostar en krona ;) Det är vardagslyx för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0