Sommar med Ernst

ag gillar verkligen Ernst TV-program, och har precis sett en repris av Sommar med Ernst. Han har en skön inredningsfilosofi, där mycket hämtas från naturen eller är återbruk. I dagens program var han på loppis och fyndade fina saker till huset han håller på att göra iordning. Jag gillar även hans tankar när det gäller matlagning, enkelt och okomplicerat med härliga smaker.

Med enkla medel får han till en skön och avslappnad inredning, som känns harmonisk. I det programmet jag just såg gjorde han en kryddträdgård som jag absolut hade kunnat tänka mig i min egen trädgård.

 

 

Husen han väljer till programmen är alltid spännande och annorlunda hus, men årets hus, en gammal hytta, har inget bra Feng Shui-läge med en brusande fors precis bakom huset. Vatten i trädgården är positivt enligt Feng Shui då det står för flöde och möjligheter, men man vill helst ha det framför huset (och då ska vattnet rinna mot huset och inte bort, då även pengar och möjligheter rinner ifrån en). Att ha vatten bakom huset är alltför osäkert på många sätt och ger inte huset någon kraftposition. Bygga om, inreda, fixa till kan man alltid göra både inomhus och utomhus om det inte är så man vill ha det, men läget kan man aldrig göra något åt, så det viktigaste när man letar hus är ett bra läge!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0