Härligt med sommarregn

Efter en supergod middag tog jag en promenad runt kvarteren trots att regnet hängde i luften. Men jag har inget emot sommarregn, utan tycker att det är ganska så mysigt. När temperaturen ändå är runt 18 grader så jag inte fryser är det helt ok.
 
 
Till middag idag gjorde jag ett recept jag hittat i ICA:s broschyr, muscovadogrillad lax med jordgubbssallad. Oh my, vad gott! Det kommer jag helt klart göra fler gånger. Tyvärr hade jag ingen kamera i närheten så det blev inga bilder, och att prata om mat utan bild blir ju helt fel. Men för er som är nyfikna kommer receptet. Jag köpte ett par färska laxfileér hos fiskbilen. På dessa klappade jag in en kryddblandning bestående av mörkt muscovadosocker, havssalt, malen koriander, chilipeppar och några varv med svartpepparkvarnen.Då jag inte ville sätta på grillen stekte jag dem i smör, vilket blev supergott. Jordgubbssalladen till bestod av babyspenat, tunna skivor rödlök, kalamataoliver, smulad fetaost och så skivade jordgubbar. Till det blev det några små färskpotatisar också. Jag tycker det är gott med frukt i maten, speciellt i sallader; jordgubbar, mango, vattenmelon, äpplen, päron - ja inte alla på en gång ;))
 
 
Hur använder du frukt i maten?
 
 
Ikväll visar TV en romantisk komedi jag sett förut, men som jag gärna ser om - Matte söker husse.
 
 
 

Den vackra, frånskilda förskoleläraren Sarah Nolan (Diane Lane) börjar misströsta och tvivlar på att hon någonsin ska finna den "rätta". Hon är hopplöst dejtlös ända tills hennes syster lägger in en kontaktannons på en dejtingsajt i hennes ställe. Nu kan hon plötsligt välja och vraka bland uppvaktarna.

Men den ena katastrofala dejten följs av den andra ? Det är idel knäppgökar, snuskhumrar och tråkmånsar, och sen Jake förstås (John Cusack), en passionerad båtbyggare. Jake är snygg och smart, men Sarah tycker att han är lite väl intensiv, så hon ger honom nobben, och går kanske miste om sitt livs kärlek på kuppen!

 

En charmig, lättsam film med många hundar - som gjort som söndagsavkoppling ;))

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0