Var lite barnslig ;)

Att vara lite barnslig och göra saker som barn njuter av kan även få dig, oavsett vilken ålder du är, att känna mer glädje.


Min dotter har alltid sagt att jag är världens barnsligaste mamma, vilket jag alltid tagit som en komplimang (fast numera är det nog inte alltid menat som en komplimang när hon snart är tonåring ;))


Jag har alltid tyckt det varit minst lika kul att göra olika saker som hon tex gunga så högt jag kan och se vem som kan hoppa längst, eller ge sig ut i pulkabacken och susa ner så fort man vågar, eller hoppa i vattenpölar, eller sparka i en hög med höstlöv. Åh så mycket roligt det finns att göra!


När hon var mindre kunde jag på ett enkelt sätt följa med henne och roas av att hoppa i hoppborgen, eller följa med henne in i leklandet då hon inte ville vara där själv. Nu när hon är tonåring vill jag fortfarande gunga och göra barnsliga saker, men numera får jag göra dem själv ;)


Att släppa fram barnet i sig tror jag är en viktig del i att uppleva glädje, och något som vi vuxna skulle göra lite oftare. Köpa såpbubblor när våren kommer och gå ut och blåsa ett helt gäng som seglar iväg mot himlen, ta med sig en boll ut och studsa, känna vinden i håret när du gungar så högt du kan.


Vilka barnsliga saker njuter du av?



Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag tar bubbelgumsrosa skumbad :) Som dessutom görs i form av en trollstav som du rör runt i vattnet-fick frågan om jag var 12 år när jag berättade om den ;D



En av mina favoritfilmer är dessutom "Hitta Nemo" :)

2012-01-16 @ 23:52:49
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Haha, det låter härligt med rosa skumbad! Åh, tecknad film är så mysigt. Jag älskar också Hitta Nemo. Dottern har kommit in i "andra prinsessåldern" och vill ha alla tecknade Barbiefilmer igen, så de kommer vi se tillsammans ;) Det är härligt att bejaka den barnsliga sidan. Jag tror man blir både gladare och friskare genom att inte bli tråkig och tycka att vissa saker kan man inte göra bara för att man är över en viss ålder. Man kan göra allt man njuter av - oavsett hur gammal man är!

2012-01-17 @ 13:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0