Rent och fräscht

Första dagen på det nya året, 2012. Allt känns nytt, rent och fräscht. Ingen vet vad det nya året för med sig, men visst känns det som att alla möjligheter finns där. Möjligheter att göra allt det där man alltid drömt om, göra förändringar om man vill det, vara nöjd med det man har och kanske börja se på livet och på sina saker med nya ögon.


I ett telefonsamtal jag hade igår fick jag höra att jag börjat bli lite väl fanatisk när det gäller att rensa. Jag funderade på det sedan, men jag känner mig bara så lättad att jag äntligen börjat ifrågasätta saker och ting. Det känns bara så skönt att börja fundera kring varje pryl jag omger mig med - Är detta något jag använder? När använde jag de sist? Är det något jag behöver? Är det något jag tycker om?


Att göra mig av med de sakerna jag inser bara står och samlar damm, oavsett om de är fina eller inte, utan att användas har också gjort att alla mina skåp och lådor börjar bli luftiga, och jag har organiserat om det mesta. Häromdagen slog det mig, när jag tänkte på det lilla huset jag var och tittade på för ett tag sedan men där det saknades förvaring, att nu när jag har rensat skulle jag få plats med i stort sett alla mina kökssaker i mitt vitrinskåp. Kanske jag inte behöver så mycket köksskåp som det är i standardkök? Kanske jag klarar mig med vitrinskåpet och några större lådor. Nya tankar, och nya sätt att se på saker.


Årets första dag har jag ägnat förmiddagen åt att tvätta sängkläder och handdukar. Skönt med renbäddad säng.


 

I eftermiddag ska jag också ägna mig åt lite spa hemma i badkaret ;)

 




Dottern känner sin mamma ;) Här har jag härligt badsalt med Hawaiianska blommor att ha i badet som jag fått i födelsedagspresent av henne. I år fick jag en ny skön morgonrock, och nya fårskinnstofflor. Hon vet att mamma njuter av att relaxa och ha det skönt ;) En ren och fräsch jag ska sen krypa ner i en ren och fräsch säng.


En härlig start på det nya året önskar jag er alla!!!


Kommentarer
Postat av: maria

God fortsättning !

Kramar Maria

2012-01-01 @ 15:42:45
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Irene

God fortsättning!!!

Hmm.. undrar om personen hade sagt att Du var fanatisk om Du istället skaffade Dig saker istället? :-)

2012-01-01 @ 18:44:04
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Ja, det kan man ju fråga sig ;)

2012-01-01 @ 19:45:38
Postat av: PiaFia

Hej! Räknade böckerna i bokhyllan idag...jag hade 140 st OJ!!! Ska nog rensa den också!Har bestämt mig för att göra ngt kreativt/kul varje dag, plus en kvarts rensning...så kommer detta året bli ljuvligt!Kram

2012-01-01 @ 19:51:18
Postat av: balansilivet

PiaFia: Ja, böckerna har en tendens att vara betydligt fler än man tror, fick jag också erfara när jag räknade mina :)



Att göra något roligt varje dag låter som ett bra mål tycker jag, något som förgyller dagen. En kvarts rensning om dagen låter också som ett uppnåligt mål och man hinner ganska mycket på en kvart! I morse rensade jag en byrålåda. Det tog mig två minuter ;))

2012-01-02 @ 09:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0