Ofrivillig rensning ;)

Ibland händer det saker man inte riktigt räknat med :) I natt blev jag väckt vid fyratiden av världens brak. Jag hörde hur något gick i tusen bitar mot golvet och for upp ur sängen, tände lampan, och fick se den lilla kattungen på väg upp på en hylla.


På vägen dit hade hon råkat välta omkull en häststaty i lera jag hade stod på hyllan, som jag tyckte mycket om, och inte hade några planer på att rensa bort. Men nu låg den i bitar på stengolvet och hade inte en chans så det var bara att sopa upp smulorna och tänka att var sak har sin tid ;)


Så ibland är det inte jag själv som rensar hemma, utan jag har fått god hjälp av ett par katter!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jo, just katter brukar vara bra på det där med rensning. Hundar med svans i lagom höjd kan också vara bra. :)

2012-01-20 @ 15:23:02
URL: http://helenamnet.blogspot.com
Postat av: Irene

:-) Jag hade ett fint stort keramikfat när min förra hund var valp, och hade det aldrig framme då ifall han skulle råka välta ned det... men han rörde aldrig något så efter någon månad gått tog jag fram det. Dagen efter åkte jag på en begravning, och när jag kom hem så låg fatet i bitar ;-). Men det var skönt också tyckte jag, för jag hade ju bara varit rädd att det skulle gå sönder :-).

2012-01-20 @ 16:20:34
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Helena: Ja, en hund i lagom höjd har jag haft ;) En golden retriever med yvig svans i precis samma höjd som soffbordet..och en mun som dessutom vid några tillfällen har snott min mat ;)



Irene: Ja, att gå omkring och vara rädd för att något ska hända är ibland värre än att det faktiskt händer, så kanske lika bra att det hände :)

2012-01-21 @ 21:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0