Nyheter dygnet runt

Idag startade TV4 den första svenska nyhetskanalen som sänder direktsända nyheter dygnet runt





Jag undrar då -behöver vi verkligen ha nyheter precis hela tiden???? Nyheter brukar vara likvärdigt med natrukatastrofer där många människor dör, krig där många människor där, terrordåd där många människor dör etc etc. Nyheter brukar oftast vara likvärdigt med negativa händelser runt om i världen.


Behöver vi verkligen en kanal som matar oss med dessa nyheter hela dygnet? Jag tycker det snarare är så att vi borde dra ner på nyhetsflödet. Vad gör det med oss människor att ständigt bli matad med våld, ondska, död och annat som brukar fylla nyhetsprogrammen? För det är väldigt sällan Nyheterna brukar innebära positiva, stärkande och upplyftande inslag.

Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

jag har röjt och rensat rejält i nyhetsflödet. förut trodde jag att jag borde lyssna och se på nyheter för att hålla mig ajour. men det jag behöver veta kommer till mig ändå.

däremot ser vi alltid på tv mellan kl 20 - 21.

ett sätt att runda av dagen. sedan går vi och lägger oss, jag och flickorna efter det. en skön och härlig rutin. man "hänger med" i vad som visas.

nästa tisdag antikrundan från Ed - som ett tips :)

kram från dalsland//

2012-01-24 @ 14:45:29
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: hanna

Bra rutet! Jag klarar mig också utan nyheter. Tycker jag har mer än nog med att bry mig om mitt eget liv o mina närmaste.

2012-01-24 @ 17:45:01
Postat av: balansilivet

Jeanette: Visst kan det vara en härlig avslutning på dagen att sätta sig i soffan med en kopp te och se något program en timme. Jag kommer nog aldrig att slänga ut TV:n som många gjort, men därifrån till att följa nyheter hela tiden. Fy... Jag brukar se en liten snutt nyheter på morgonen, fem minuter. Då hänger jag med i det stora som har hänt och känner mig lite uppdaterad, så jag kan följa med i diskussionerna på jobbet. Förra veckan var Antikrundan på Tjolöholm utanför Kungsbacka, men jag hade ju inte sett det så jag hängde inte alls med i det snacket sen på jobbet ;)



Hanna: Tänk om de skulle börja visa program som stärkte oss dygnet runt istället för allt elände som nyheterna visar :)

2012-01-24 @ 19:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0