Nyfiken på...

I senaste numret av LevaPS läste jag en artikel om en familj som valde att leva ett halvår utan teknik, och som därigenom återupptäckte intressen som legat i dvala då det är så lätt att ta till TV, dator med internet, iPhone osv när man inte vet vad man ska hitta på.


De har skrivit en bok om sitt experiment som jag sätter upp på min läsalista. Då jag inte vill köpa massor av böcker ska jag kolla efter den på biblioteket, och om den inte finns där be dem köpa in den :)


 

En annan bok jag gärna vill läsa, som jag bläddrade lite i när jag var i bokhandeln senast är denna

 

 

Jag gillar tanken, att man inte är singel i väntan på att träffa "den rätte", att singelskapet kan vara något självvalt och något som man trivs med. Författaren har gått från att tidigare letat efter någon till att njuta av sitt eget sällskap. Jag gillar tanken, och vill läsa mer.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag har läst boken "Nedkopplad" och blev väl inte alltför imponerad, tyvärr. Jag kanske hoppades för mycket men trodde nog att den skulle kunna ge en del tips o råd om hur de hade löst sin vardag när de nu valde att leva nedkopplade i ett halvår. Det fanns i princip inget sådant. Jag kom på mig själv flera gånger med att undra varför hon hade skrivit boken och frågar mig nog det fortfarande ;) Alla har vi olika smak men för egen del har jag inte hjärta att rekommendera den. Då låter "Från singel till självbo" trevligare. Här ligger "Good enough" på sängbordet just nu.



Trevlig helg till er

2012-01-06 @ 20:24:33
Postat av: balansilivet

Aj då. Det var ju precis vad jag också tänkte att boken skulle kunna ge; tips på hur de löst sin vardag och deras upplevelser under tiden. Artikeln i PS var bra, men boken kanske inte ger så mycket mer? Nåja, får be biblioteket köpa in den, så lägger jag inte mer än några timmar av mitt liv på den :)

2012-01-06 @ 20:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0