Ljuset kommer tillbaka ;)

Har ni märkt att ljuset är på väg tillbaka? Det slog mig i eftermiddags, efter en hel dag med regn och blåst lättade det framåt eftermiddagen och när jag åkte hem från jobbet strax efter fyra var det fortfarande ljust ute! Det var ett bra tag sedan det inträffade, så det känns verkligen som ljuset är på väg tillbaka igen. Härligt!


Hemma har det också blivit ljusare, och jag välkomnar våren




Min lilla Ferdinandkatt som gillar att lukta på blommorna :) Förra gången jag köpte tulpaner var det en av de andra katterna som på ett dygn hade bitit av alla blommor och kvar i vasen stod det bara stjälkar med blad... Hoppas de klarar sig bättre denna gången. Det är något visst med pastellfärgade krispiga tulpaner. De ger vårkänsla på en gång.


 

Hon är så söt, den lilla kattungen, som vi först trodde var en han :)


 

I köket har vi fortfarande vinterkänsla, men de juliga röda textilierna har bytts ut mot ljusare färger i vitt, beige och grått.

 

 


Min tidningshörna. Tidningar, tillsammans med böcker, har varit en akilleshäl för mig att rensa bort. Jag har sparat massor av inredningstidningar, ända sedan Allt i Hemmet startade i slutet av 90-talet har jag sparat varje nummer, Lantliv har jag också haft ett par årgångar, Hus & Hem hade jag några riktigt urgamla tidningar. Det värsta är att de har legat på lite olika håll i hemmet, men nu samlar jag ihop alla tidningar på samma ställe och sen ska jag gå igenom dem och se om det är något jag vill klippa ut och spara i min pärm. En snabb titt i en tidning, som var 12 år gammal i morse, visade att mycket av det som fanns i den tidningen inte kändes aktuellt för mig längre, men några reportage tilltalade mig fortfarande. På så många år har jag hunnit ändra smak något ;)


Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

jag ska köpa vita tulpaner! älskar tulpaner :)

med de kostar lite tycker jag. dock bör man nog lära sig att köpa just blommor till sig själv.

igår blev det en vit primula istället. den var billigare!

kram från dalsland och tack för en kanon-blogg :)

trevlig helg//

2012-01-13 @ 05:37:28
URL: http://jeanettes.bloggo.nu
Postat av: balansilivet

Ja, vita blommor gillar jag. Vitt och grönt är så fint ihop, och just den kombinationen hade jag i min brudbukett :) Att köpa blommor till sig själv tycker jag är en lyx man kan unna sig då och då. Helst skulle jag vilja köpa en bukett fina blommor varje vecka, men jag nöjer mig med lite då och då

2012-01-13 @ 10:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0