Det du tänker drar du till dig....

Det finns ett talesätt som heter "Where intention goes, energy flows". Det är precis på samma sätt med dina tankar. Det du tänker drar du till dig.


Redan när jag gick på gymnasiet förstod jag den tanken, även om jag inte kunde formulera den på det sättet. Jag insåg att om jag gick in till ett prov med inställningen "det här kommer aldrig gå" så gick det inte så bra heller, men om jag gick in till ett prov, och hade pluggat precis lika mycket, med inställningen "det här kommer gå bra, jag kommer kunna svara på de här frågorna" så gick det också bra. Jag förstod inte att det var attraktionslagen, men jag använde den ändå ;)


Det du fokuserar på är också det som kommer hända. När jag åker och handlar, eller någon annanstans, brukar jag försöka tänka att det är självklart att jag ska hitta en parkeringsplats, även på ställen där jag vet att det kan vara svårt, och för det mesta brukar det också finnas en, utan alltför mycket letande.  För att få positiva saker att hända i livet, och nya möjligheter att öppna sig, så bör du ha en positiv inställning och förvänta dig att det ska hända positiva saker.


Jag hör en del människor tänka "nej, det är ingen idé att förvänta sig något, då blir jag bara besviken, det är bättre att redan från början vara inställd på att det inte kommer att gå". Hur tror ni att det går då? Tyvärr gör den inställningen att det troligen inte kommer gå så bra, och så får man bekräftat att det var lika bra att inte ha några förväntningar. Det blir en självuppfyllande profetia, som gör att nästa gång är man ännu mer benägen att tänka likadant, och återigen förstöra sina chanser för en positiv utgång.


Nej, tänk tvärtom. Förbered dig på att fira dina framgångar. På en utbildning jag gick för något år sedan fick vi tipset att alltid ha en flaska champagne i kylskåpet just för att kunna fira sina framgångar. Ibland kanske det är just det att man vågat ta chansen, vågat ta ett första steg mot något man vill göra som är framgången. Och väl värd att fira med ett glas champagne ;)





Kommentarer
Postat av: Wiveka

Jag läste följande " Ta ut glädjen i förskott! Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan". Jag kanske inte minns det rätt - ordagrant. Men lite kul var det.

Min rensning fortsätter. In med luft. Ut med prylar. Om inspirationen tryter har jag några böcker att ta till - plus din blogg. Tack!

2012-01-05 @ 22:37:50
Postat av: CrimsonAnna

Jag fick den tillsägelsen av en vän "Tro på det du hoppas på istället" när jag hamnade i en negativ tankespiral. Det känns som det har fungerat hittills.

2012-01-05 @ 23:44:15
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Wiveka: Visst är det så! Ta ut glädjen i förskott så får du dubbel glädje ;)



Anna: Med rätt inställning kan även det "omöjliga" hända ;)

2012-01-06 @ 09:22:51
Postat av: Birgitta

Ja man behöver verkligen sådana där tankesätt...

2012-01-06 @ 10:15:18
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0