Året som gått

För några dagar sedan rensade jag bort min kalender för 2011, men först gjorde jag en sammfattning av vad som har hänt under året, månad för månad. Jag tycker om att göra en sorts bokslut över det året som precis har varit.


Jag börjar det nya året med att skriva ner vilka mål jag har för året, vad jag vill ska hända, vad jag vill göra och hur jag vill att året ska bli. Så nu när 2011 var slut tog jag fram den jag hade gjort i början av januari. Den innehöll ganska många punkter, 15 stycken, och jag kunde konstatera att 11 av dem hade jag gjort fullt ut, ett par hade jag gjort lite av och det var bara två av punkterna som jag inte hade gjort alls.


Min målskrivning för 2012 blev hela 18 punkter, och det är möjligt att det kommer läggas till fler. Där ingår bla att satsa mer på utbildningar under året, och jag ska ju gå en Feng Shui utbildning i vår, och är även intresserad av att gå en veckas sommarkurs i positiv psykologi i London, som jag ska kolla lite närmare på. Bland dessa punkter finns också att börja skriva på min bok ;) Jag vill även lära mig mer om fotografering och under året ska jag köpa mig en ny kamera och börja lära mig lite mer, vilket också sammanfaller med en av mina andra punkter, som är att göra mer roliga saker tillsammans med dottern, som ju är väldigt fotointresserad, och kan säkert lära mig massor :)


Sen finns det en del saker på min lista som är mer privat, men att skriva ner vad man önskar och vad man vill uppnå ökar möjligheterna att det blir så. Dels så fokuseras min energi på vad jag vill uppnå, men det påminner även mig själv om vad det är jag vill och jag gör aktiva handlingar för att uppnå det.


Vad vill du att 2012 ska innehålla?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Smart med sammanfattningen. Varje gång jag slängt almanackan så är det något jag funderat över och som jag kunnat se i almanackan.Nästa år...siktar jag på att 1. Sammanfatta 2. slänga....

2012-01-08 @ 18:10:56
URL: http://mindreprylar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Visst är det underbart roligt att göra Nyårs-listor! Jag längtar hela december efter det och ibland tjuvstartar jag ;) Man får så mycket energi och det gör att man håller lite bättre koll under årets gång. Kram!

2012-01-09 @ 12:09:30
URL: http://liessans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0