Skapa energi

Idag har jag en dag utan några åtaganden, utan några måsten och utan några tider att passa. Sådana dagar behöver jag för att må bra.


I natt har det blivit lite si och så med sömnen då alla katter på olika sätt har bidragit till att jag varit vaken, men främst för att jag har en honkatt som löper och jamar konstant. Tycker synd om henne som just nu bara har fokus på att hitta en snygg kattkille och få en ny kull ungar. Mat och sömn är inte lika viktigt. Så för min del blev det bara några timmars sömn.


Men jag har ägnat dagen åt att plocka undan hemma, städa bort smuts, göra rent i alla rum, tömma sopor och gå med saker till återvinningen. Allt sådant gör mig lugn. Jag njuter av att göra det i min takt, att låta det få ta tid. Det ger både mig och mitt hem ny energi.


Golven gör jag rent med vanlig grön såpa, och jag tycker det luktar så gott i alla rum.

 

Nu när städningen är klar, ska jag lägga mig här med en kopp te och nya numret av Drömhem & Trädgård. Igår strålade solen från en klarblå himmel och det var vårkänslor i luften. Idag har det regnat hela dagen, så en innedag passar perfekt.

 

 

Senare idag ska dottern och jag avsluta dagen med att se tredje delfinalen av Melodifestivalen. Följer ni alla delfinaler? Vad tycker ni om årets omgång? Ikväll ska det bli roligt att se vad Björn Ranelid hittar på :) Innan dess ska vi rensa lite bland alla våra baksaker och göra lite hemlagat godis. Marsipan, choklad, minimarshmallows, hasselnötter kan väl bli något gott av ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0