En dag av vänskap

Jag kan lätt tillbringa en hel helg ensam, och njuta av det. Jag kan njuta av att kunna ta dagen som den kommer, själv bestämma vad jag har lust att göra för stunden. Jag kan njuta av att bara vara hemma och fixa lite, gosa med katter och bara vara.

 

Men lika mycket njuter jag av att tillbringa tid med vänner. Denna helgen har erbjudit både och, och sådana helger gillar jag bäst. Igår möblerade jag om på dotterns rum, och tycker det blev riktigt bra. Mer vuxet. Som nybliven tonåring passar det bra.

 

Idag har jag först varit på matmässan i Göteborg, Passion för mat, tillsammans med en arbetskamrat från mitt förra jobb. Vi åkte tidigt på förmiddagen, vilket var bra, för då var det inte så mycket folk. Vi har frossat i fisk, musslor, gårdskött, dillkött på kalv, risotto, italienska delikatesser, frukt, choklad, ostkaka och mycket, mycket mer. Åh så mätt jag var när vi åkte därifrån. En härligt god lunch ;)

 

Då vi var där rätt så tidigt var klockan bara drygt ett när vi var klara, så senare på eftermiddagen mötte jag en annan vän på Gröna Bönan för en fika deras sista öppetdag och det blev ett par timmars samtal om arbete, framtiden, drömmar, planer vilket var väldigt givande.

 

Relationer, vänner, är en av de viktigaste bitarna till ett lyckligt liv enligt lyckoforskningen. Att ha människor att dela allt med, både glädje och sorg, prata om sina drömmar, dela upplevelser så hur mycket jag än njuter av ensamheten så är jag glad för de vänner jag har i mitt liv. ♥

 


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Så sant så sant. Hade också en dag av vänskap idag-dock av helt annan karaktär.

2012-02-26 @ 22:38:21
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: jeanette sandelin

mina vänner är mina barn. då tre är vuxna nu har jag en annan relation till dem och kan prata om livet, relationer och annat. en sån tröst och källa av kärlek :)

har tyvärr ofta dränerande "vänner" som bara gör mig trött. och som jag måste sätta stopp för.

kram och tack för dina som alltid lika kloka ord!

2012-02-27 @ 05:32:24
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: Carola J

Hej!

Ja vänner är mycket viktiga! Jag flyttade för 2 år sen och saknar mina vänner i min gamla hemstad. Försöker att bygga upp ett nytt nätverk här i Arboga med vänner, men det tar tid. Gillar din sida och följer den.

Hälsningar Carola i Arboga

2012-02-27 @ 18:28:52
Postat av: balansilivet

Anna: Visst är det bra med vänner, och att man kan träffas och göra så olika saker ;)



Jeanette: Ja, vänner som drar ur en energi finns det tyvärr ganska gott om, men där kan det vara dags att rensa också? Vänskap handlar ju om att ge och ta. Ibland är det jag som stöttar och ibland blir jag stöttad, men om det alltid är så att man känner sig trött och helt dränerad efter att ha träffat en vän så är det ingen sund vänskap.



Carola: Det är svårt när man flyttar som vuxen. Det blir svårare att bygga upp ett nytt nätverk när man lämnat skolan bakom sig. Jag har själv flyttat några gånger och bott i städer där jag inte känt någon, och det tar tid. periodvis kan man känna sig ganska ensam. Ett bra tips är att engagera sig i olika hobbies och föreningar där man träffar människor med samma intressen, och förhoppningsvis kan bygga vänskapsrelation genom det. För min del har ridningen och gymet varit ställen där jag träffat nya människor, och där jag bor nu är det grannar och genom arbeten jag har knutit nya kontakter. Lycka till!

2012-02-27 @ 18:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0