Äntligen onsdag ;)

Ja, äntligen innebär min lediga onsdag att jag faktiskt också är ledig. De senaste veckorna har det legat möten och andra saker där det förväntats att jag ska vara med, så det har inte varit någon ledig onsdag på länge.


 

Då jag känner mig lite krasslig blev det ingen yoga idag på morgonen. Jag hade istället bokat tvättstuga, men kände inte för att ge mig ut i kylan så tidigt så det blev istället att gosa runt med katterna (som för övrigt blir två till i morgon då de små kattungarna som flyttade till nytt hem tidigare i höstas kommer tillbaka pga allergi, så om någon har ett bra hem till två halvvuxna katter så hör av er, antingen som innekatter eller i ett härligt hem på landet).



Så istället har jag legat och läst i Katrin Zytomierskas bok Dags att bli smal då jag tänkt starta med LCHF under våren. Jag har testat tidigare och mådde väldigt bra av den maten, och på senare tid har jag ätit alldeles för mycket socker. Min mage mår inte bra av det och det har också resulterat i ett antal oönskade kilon som jag vill bli av med. Hur var boken då? Ja, hennes text är väl sådär, ganska stötande bitvis men ändå intressant att följa hennes resa att bli av med 33 kg efter graviditeten, men recepten verkar riktigt lockande, så här ska bunkras med bra saker, vilket innebär att det mesta i mitt skafferi åker ut. Ut med mjöl, socker, ströbröd, alla pastasorter, kex, müsli - ja, och sen blev skafferiet rätt så tomt :)


För en stund sedan stängde jag in mig i badrummet och bestämde mig för att ha en enkel spadag, helt på egen hand. Mina katter älskar att titta på vatten så de brukar alltid vara med mig i badrummet, men nu fick de snällt stanna utanför. Jag tände några Yankee Candle ljus som luktar lavendel, började med att skrubba ansiktet för att sedan fortsätta in i duschen och skrubba kroppen, tvätta håret och göra inpackning. Efter duschen fila fötterna, klippa naglar, raka bort kroppshår och så avsluta med att smörja in kroppen med sheabutter. Känner mig som en nyponros nu :)


Och klockan är bara elva ;) Hela dagen ligger framför mig som ett oskrivet blad, och jag kommer göra det jag har lust med. Tror jag ska ta mig till blomsteraffären och köpa några nya, fräscha krukväxter och få mer vårkänsla här hemma!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0