Vilken respons :)

Oj, vad många kommentarer mitt inlägg häromdagen genererade. Vad roligt att läsa alla era kommentarer, och att det är fler än jag som känner på samma sätt.
 
 
I dagens samhälle går allt så fort, och det verkar som om vi även förväntas konsumera upplevelser hela tiden. Jag gillar att hitta på roliga saker, men lagom för mig är inte samma som är lagom för någon annan. Det kan ibland bli ett dilemma också att tacka nej till saker, och "missa" olika händelser. Jag har tidigare varit väldigt mån om att inte missa något, inte känna mig utanför, inte missa information osv. Förr kände jag att jag var tvungen att tex läsa varje nummer av ett flertal tidningar, men inte nu längre. Jag köper någon tidning ibland, men oerhört sällan numera.
 
 
Någon skrev i en kommentar om att det idag har blivit kutym att inte svara på en inbjudan förräns i sista stund, för det kan kanske dyka upp något roligare. Det tycker jag också är respektlöst att göra, och gör det svårt att planera. Däremot händer det ibland att jag tackar ja till något som kommer hända längre fram, men när det sedan börjar dra ihop sig har jag absolut ingen lust. Då kan jag känna att det är svårt att lämna återbud, då det känns som att lämna någon i sticket, att svika. Men ibland måste jag lyssna till mig själv och inte slå knut på mig själv för att göra någon annan glad. Men ibland kan det vara så att jag behöver den draghjälpen för att komma iväg på något som sedan visar sig bli väldigt roligt.
 
 
I helgen har jag iallafall haft en lagom aktiv helg. I fredags var jag bjuden på grillfest hos en kollega, men kände att jag inte orkade eller hade lust att tillbringa en kväll borta, så istället hade jag lugnt fredagsmys hemma med dottern. På lördagen var vi på öppet hus på katthemmet där vi adopterat våra katter, och hade flera timmars umgänge med både människor och massor av katter (42 st hade dem där, men jag tror inte att vi såg till alla). På kvällen skulle dottern sova över hos en kompis och jag landade hemma och såg en film. Skönt med lugn och ro och klappa vårt hems alla katter också ;) Söndagen tillbringade vi i en folkpark där dottern medverkade i en talangtävling och träffade även hennes farmor och farfar. På kvällen blev vi sittandes tillsammans och såg en annan film. Aktivitet och socialt umgänge varvat med vila och tid ensam. Då mår jag bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0