Vintern rasat ut.....

Ja, nu har jag kastat ut vintern hemma och tagit fram vårtextilier och vårkläder. Igår värmde solen ganska skönt på förmiddagen så jag tog på mig min virkade Grandma Coat istället för jacka när jag gick ut, men framåt eftermiddagen blåste det lite väl kallt.


Men, även om dagen idag är grå, grå, grå och regnet strilar ner (är det därför jag känner mig så trött och seg idag?) har jag bestämt att inne är det vår som gäller.


Så ut åker min mörkbruna fuskpälspläd som jag brukar ha på sängen istället för överkast, och istället plockade jag fram den vita, böljande sommarpläden. Vi människor strävar efter balans och vintertid har vi väldigt lite av eldelementet utomhus (solen är ju den kraftigaste av allt) så då vill vi ha mer av eldelementet inomhus. Vi plockar fram fårskinnsfällar, ullfiltar då allt som kommer från djur hör till eldelementet och vi använder gärna varmare färger.


Men nu när solen börjar komma tillbaka, och även värmen så smått, blir det överslag av eldelementet och för att få balans vill vi plocka bort dessa saker och istället ha ljusare, skirare tyger och kanske även mindre textilier överlag. Min fårskinnsfäll på golvet får dock ligga kvar hela året, för den är så skön för fötterna att landa på när jag går ur sängen på morgnarna :)


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Härligt att vårkänslorna får ta över - även om naturen låter oss vänta...



Titta gärna in på vår blogg och kanske anta utmaningen..?

2012-04-11 @ 10:42:12
URL: http://mindreprylar.blogg.se/
Postat av: balansilivet

Ja, fast vårkänslorna stoppas upp lite när det är så kallt och imorse fick jag skrapa rutorna på bilen igen :(

Jag rensar kontinuerligt, men inte varje dag. Men jag tycker er utmaning är ett kanonbra initiativ!

2012-04-12 @ 08:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0