Mysigt ställe

Jag gillar små, mysiga butiker som ligger på annat ställe än inne i stan. Jag har skrivit om några av mina favoritställen i Göteborgsområdet tidigare; Freadals trädgårdscafé med en inredningsbutik, Stora Holm Säteri med café, Nyblom & Kollén och inredningsaffär, Gröna Bönan (som tyvärr slagit igen) och mitt absoluta favoritsställe i Örebro; Smultrongården.


En annan av mina favoriter är Inspirera i Särö, strax söder om Göteborg. Här gillar jag att bara strosa runt, titta på alla fina blommor, vackra inredningssaker samt de oerhört vackra keramiksakerna de tillverkar i samma lokal.













Tola, som driver affären, är oerhört duktig florist och ni som följde Bonde söker fru förra säsongen och såg det vackra bröllopet har sett en del av hennes kreationer då hon fixade alla blommor till deras bröllop. Ibland anordnas det även inspirationskvällar.


Ett enklare liv innebär att jag shoppar mindre, men inte att jag aldrig handlar något alls. Men de gångerna jag köper något föredrar jag mindre butiker, gärna sk livsstilsbutiker där de säljer både inredning, kläder, delikatesser, blommor ja, lite allt möjligt, och gärna butiker som ligger på landet i vacker miljö där jag kan ta en god fika också. 

Kommentarer
Postat av: Helena Sannevik

Håller med, de stora shoppincentren har helt tappat sin mening för mig, handlar gärna i "Butiken på landet" och andra mindre butiker. Smultrongården har jag inte varit på trots att jag är Örebroare från början ;) men har hört mycket bra om den...Röe gård här utanför Lysekil har mycket fint!

Önskar dig en fin Påsk.

Helena.

2012-04-04 @ 07:22:59
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0