Senast lästa bok

 

Jag har just läst klart Det du önskar kan du få av Noelle Oxenhandler. Noelle är skribent och skriver om sitt år där hon på olika sätt försöker få sina innersta önskningar uppfyllda. Hon får rådet av en vän att önska sig något och att önskningar kan få saker att hända. Hennes önskningar handlar om att hitta ett eget hus, ett som hon äger istället för hyr (det är min önskning också!!)


En annan önskning är att träffa en man, en livskamrat (jag kan skriva under på den önskningen också :))


Hennes tredje önskan är att hitta ett andligt sammanhang att tillhöra. Hon skriver månad för månad om vad hon gör och vad som händer, och helt otroliga saker händer henne.


Noelle är väldigt kunnig, har studerat filosofi på universitetet och i boken väver hon in filosofiska resonemang med religion på ett intressant sätt, men ibland lite för mycket för min smak. Jag föredrar de bitarna där hon skriver om sig själv, sitt liv och vad som händer med hennes önskningar. 


Boken är lättläst, med ett poetiskt flytande språk - ändå har det tagit mig längre än vanligt att läsa ut boken. Den är absolut läsvärd, och kanske är det så att jag behöver ta tid på mig när jag läser den :) Kanske det är dags för mig att konkretisera mina önskningar mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0