Höstmys

Har ni märkt hur ofta jag använder ordet mys när jag skriver om hösten? ;) Det jag älskar med denna årstid är bla att den är som gjord för att mysa, med tända ljus, med långa middagar med värmande soppor och grytor, med inredning i varma toner och värmande material som ull, bomull, fårskinn.

 

Den här bilden från Lexington tycker jag är så härlig. Passa på att göra iordning din säng ordentligt nu för att riktigt kunna gotta in dig och sova länge i sköna textilier. Tvätta täcken och kuddar, satsa på sköna bäddtextilier, sköna inbjudande kuddar, kanske en ny bäddmadrass. Sovrummet är det viktigaste rummet och sängen din allra viktigaste möbel. Det är här du hämtar kraft för resten av livet. Det är här din kropp, ditt sinne och din själ får återhämtning. Det är här din livskvalitet börjar, så satsa på naturmaterial och den bästa kvaliteten du har råd med. Syntetmaterial bör du undvika så långt det är möjligt i allt du har omkring dig, men i sängen är det ännu viktigare. Här har huden direktkontakt med de material du omger dig med i sömnen, och du tillbringar mycket tid här. Ge dig själv en bra start på dagen genom att ge dig själv en lugn och rogivande sovmiljö (på den här bilden hade jag gärna tagit bort en del av röran som är runt omkring sängen, på vägge och på golvet, men själva sängen och bäddningen ser inbjudande ut)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0