Hjälp!





Vad behöver du hjälp med?


Kanske behöver du hjälp med att skapa ett större nätverk?, Kanske behöver du hjälp med att tänka ut en affärsstrategi, hitta ett nytt jobb, få någon att passa ditt barn eller arrangera en fest? Kanske behöver du hjälp med att rensa i röran hemma då det blir för övermäktigt att göra det själv? Kanske behöver du hjälp med att se hur du kan skära bort oväsentliga saker i ditt liv, och leva ett enklare liv?


Kanske behöver du praktisk hjälp? Då forskning visat att något som får oss att må bättre, och uppleva en större tillfredsställelse med våra liv är att hjälpa andra så gör du faktiskt en god gärning mot andra att be om hjälp, och att ta emot den hjälp som erbjuds. För några dagar sedan blev jag erbjuden ekonomisk hjälp för att köpa mat till de små kattungarna hemma. Min första spontana tanke var "Nej, men det kan jag väl inte ta emot...". Men sen tänkte jag att här var någon som ville hjälpa till, och varför skulle jag vara den som gjorde att personen inte kunde ge sitt stöd och sin hjälp. Då tog jag tacksamt emot den hjälp som erbjöds för det kostar en del att föda upp tre kattungar och en helt undernärd liten kattmamma.


Gör en lista med tio personer som du kan be om hjälp- och gör det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0