Favoritbloggar

Jag läser ett antal bloggar varje dag, men det finns två som sticker ut från de övriga och är mina absoluta favoriter. Båda två är certifierade Feng Shui konsulter. Den ena verkar i norra Sverige medan den andra är bosatt i södra Sverige.


Irene, med bloggen Harmoni i hemmet visar mycket bilder från sitt eget hem och kopplar det till sina kunskaper inom Feng Shui. Hon skriver också en del om att leva ett enklare liv. Hon bor i en stuga på landet utanför en större norrländsk stad. Hon är även utbildad massageterapeut. Hennes blogg är den första jag läser varje dag, och hon är en stor inspirationskälla för mig. Hennes blogg hittar du här, http://fengshuiblogg.blogspot.com/




En typisk bild från hennes blogg där hon visar sitt kök i stugan med, som alltid, en slående text till. Jag kan verkligen rekommendera er att titta närmare på hennes blogg. Har ni inte upptäckt den tidigare har ni mycket intressant läsning framför er ;)


Min andra favoritbloggare är Jannice, med bloggen Simplicity, som ni hittar här http://blogg.addsimplicity.se/. Hon är också certifierad Feng Shui konsult, men också utbildad inom färg- och stil på samma ställe som jag utbildade mig för snart femton år sedan. Hon har också utbildat sig inom inredning, och hennes blogg är även den en stor inspirationskälla för mig. Hon skriver om sitt eget nyrenoverade hem, med Feng Shui glasögonen på, men visar även en del bilder från andra ställen med tankar kring inredning. Hon skriver även hon på ett sätt som talar direkt till en.




En bild från hennes blogg från hennes underbara hem som ofta förekommer på bloggen. Kika in ;)

Kommentarer
Postat av: Yve

Din blogg tillsammans med Irene´s och Jannice är mina absoluta favoriter som jag alltid läser först varje dag. Ofta tittar jag in flera gånger med hopp om ännu ett härlig inspirerande inlägg.Blir alltid lika glad när du hunnit skriva mer.

Ha det gott o en trevlig helg. Kram

2011-09-23 @ 15:03:17
Postat av: balansilivet

Åh, vad glad jag blir!! :) Och mycket smickrad att du lagt till mig bland mina favoritbloggar ♥

2011-09-23 @ 17:39:21
Postat av: Mia

Mina favoritbloggar är Din och Irene´s bloggar, läser dem varje dag. Mia

2011-09-23 @ 23:02:54
Postat av: Elisabet

Din blogg "halkade" jag in på för ca 1 vecka sedan och nu är den absolut en av mina favoritbloggar. Kände att jag har mycket gemensamt med dig. Jag har inte kommit så långt ännu vad gäller att rensa och röja - men jag ska. Köpet Irene Wangborgs skrift direkt när jag läste om den på din blogg.

Elisabet

2011-09-24 @ 09:17:47
Postat av: balansilivet

Mia och Elisabeth, vad glad jag blir när ni skriver att min blogg är en av era favoriter :)) Och det är så härligt att rensa. Livet blir så mycket enklare att leva med färre saker har jag upptäckt!

2011-09-24 @ 16:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0