En helg i ensamhet

Efter några mycket hektiska veckor, med kattfamilj som flyttade in helt oplanerat, vilket har inneburit en hel del arbete och anpassning av hela hemmet både för mig, dottern och inte minst för de två katter vi redan hade och deras ankomst gjorde även veckan innan vår Frankrikeresa till en orolig vecka med hur vi skulle få ihop allt och ordna kattvakter till sex katter.





Efter hemkomst har det varit intensivt på jobbet och förra helgen hade vi besök. Efter de senaste fyra veckorna är det så skönt att vakna till en helg helt för mig själv, ja och så katterna förstås :) Figaro vaknar ju alltid tidigt, men då jag också tycker om att börja dagen tidigt steg jag upp klockan sju. Började dagen med att greja i trädgården någon timme. Det är så skönt att vara där tidigt på dagen, då det är tyst och inga grannar är uppe än. Plockat undan lite och satt upp nytt staket så katterna inte går utanför trädgården. Senare i dag ska gräset klippas för sista gången i år. En del krukor ska rensas och sommarblommor kastas.


Detta blir en helg att komma i kapp och ta hand om mitt hem. Att ta hand om hemmet och vårda sakerna vi äger är också ett sätt att ta hand om oss själva. Nu ska hemmet städas invändigt :)


Jag började igår kväll med att köra iväg allt som skulle säljas på barnmarknaden. Bilen blev så proppfull att jag knappt fick plats själv. Tur att jag inte skulle köra så långt för sikten var i stort sett obefintlig åt alla håll utom framåt :)) Känns så mycket lättare här hemma när jag blev av med allt som stod och väntade på att bli bortforslat. I helgen ska jag också upp på vinden och se om jag ska köra iväg lite mer saker till katthemmets loppis och så organisera det som ska vara kvar.


En helg helt i min smak ;)) Kommer solen fram ska jag nog också ta mig iväg till havet och ta en långpromenad. En helg i solitude med avkoppling och röjande....



Kommentarer
Postat av: Beatrice

Låter som en härlig helg. Jag förstår att du njuter =)

2011-09-24 @ 15:02:11
Postat av: balansilivet

JA, det är så skönt, städa lite här, torka lite där, rensa en låda där, klappa katt en stund (och de är ju många så det blir många sådana stunder), fräscha upp badrummet och sen ta ett bad ;)

2011-09-24 @ 16:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0