Äntligen höst - eller??

Jag har skrivit ett tag nu att hösten är här, men det är nog egentligen nu sista veckan som hösten är här på riktigt! I Göteborg har vi haft årets första höststorm. Katja har dragit förbi och oj, vad det har blåst. Dagarna är lite kyligare och sommarkläder och sommarskor har till slut defintivt rensats bort för i år, och stuvas undan i väntan på nästa vår.





När jag kommer till jobbet på morgonen är det fortfarande lite mörkt i rummen och tända ljus står lite överallt. Mysig start på dagen :)


Men det största tecknet på att hösten är här på riktigt är att vi åter igen går in i R U T I N E R!!! Och det är först denna veckan som allt är som det ska, dvs dottern har sina sånglektioner på måndagar, jag har min ridning på tisdagar, onsdagar är lediga dagar som jag alltid börjar med yoga på morgonen, på lördagar har dottern i och för sig bytt ut sina gitarrlektioner mot pianolektioner men det är samma tid, samma plats och samma lärare :) Veckorna följer samma mönster nu när alla aktiviteter är igång igen.


Träden börjar lite smått skifta färg till sina sprakande höstfärger, men än är vi inte riktigt där. Åh, vad jag älskar den här årstiden. Och även om våren och sommaren är underbara finns det något som är absolut bäst på hösten - modet!! Kläderna!!


Vad tycker du är det bästa med hösten??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bästa med hösten?



Hög och klar luft.



Levande ljus och en brasa i köksspisen.



Mustiga och härliga grytor som sprider sin doft i hela huset.



Stoppar där annars blir det en avhandling =)

2011-09-15 @ 14:58:35
Postat av: Beatrice

Oj då. Namnet försvann i inlägget. Nåja det kommer här i stället. =)

2011-09-15 @ 14:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0