1870 kr




Ja, så mycket inbringade mina saker som stod och drällde i hallen häromdagen:)) Igår kväll var jag och lämnade in dem på barnmarknaden. Sen sköter de all försäljning under dagen och det enda jag behöver göra är att åka dit på kvällen och hämta min förtjänst, plus om jag ev vill ta med mig något tillbaka hem. Att slippa stå hela dagen och sälja själv kostar naturligtvis. De som anordnar marknaden tar 30 % , men gör också mycket jobb för att ordna det på ett tilltalande sätt, och drar även dit massor av kunder. En timme innan de öppnar på morgonen börjar folk köa.


Så för min del blev det 1309 kr efter deras del på drygt 500 kr var avdraget. 1300 kr för saker som mest stod på vinden och skräpade! Skönt att bli av med sakerna,  och pengarna åker in på New York-sparkontot :)) Till våren åker dottern och jag till New York!!! Min favoritstad!


Hur mycket pengar har du står och skräpar i vindsförråd, i källaren, i skåp och lådor hemma? Tänk vad mycket roligare saker man kan göra för de pengarna efter att man röjt undan. Och livet är så mycket enklare och så mycket lättare när saker rensats bort och det är luftigt på hyllor och i skåp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0