Ta tag i surdegar!




Har du surdegar som du ständigt skjuter upp och som aldrig blir klara?? Du vet, de där tråkiga sakerna som du kanske tom flera gånger i veckan tänker att du borde göra, men aldrig gör. Tänk vad mycket energi det tar att hela tiden bli påmind om saker du inte har gjort, saker som hänger över dig.


Istället för att låta dessa saker fortsätta stjäla din energi - gör ett ryck och beta av en del av dessa surdegar och du ska se vilken lättnad det är, för att inte tala om hur mycket energi som frigörs!!


Denna helgen har jag stängt av mobilen och ägnat helgen åt att bli av med en del av mina surdegar. När jag äntligen gör dessa saker, märker jag ju hur snabbt flera av dem är åtgärdade, ändå har jag låtit de vänta länge, ibland i flera månader. Men i helgen har jag flyttat på tavlor, sorterat ut från vinden och slängt saker i den stora containern som står på vår gård just nu, lagat kläder med hål i, sytt i knappar i kläder som tappat knapp, sorterat ut bland tidningar, flyttat om saker hemma, gjort en månadsbudget, sorterat bland papper. Ja, jag hann med det mesta som jag hade tänkt göra. Några saker kvar, men det betar jag av allt eftersom under veckan.


Vilka surdegar har du? Vilken av dem skulle ge dig mest energi om den försvann? Börja med att åtgärda den! Har du andra saker som egentligen inte tar mer än några minuter att göra (som tex sy i en knapp, flytta en tavla osv) gör en varje dag under veckan, så har du snart betat av listan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0