Spara inte!!

Är du en sådan som sparar saker du har "till ett bättre tillfälle"? Vill du inte använda saker av rädsla att det ska ta slut? Sparar du ditt finaste porslin till ett extra festligt tillfälle? Sparar du kläder till att användas när det är något speciellt som händer?


Vill du inte använda av din härliga handkräm av rädsla att den ska ta slut?


Jag läste någonstans om någons mormor, och när hon hade dött hittade de en dyr fin parfym, troligtvis en present från någon, som hade stått på hennes sovrumsbyrå i alla år, men fortfarande var oöppnad. Hon hade sparat den, vilket resulterade i att hon aldrig fick använda den alls.


Använd det du har! Spara inte till ett annat tillfälle! Ibland hör jag dottern resonera att hon inte vill använda sitt pysselmaterial av rädsla att det ska ta slut. Men vilken glädje ger saker när de ligger i olika byrålådor och skåp och är oanvända?? Nej, använd slut på det du har, och vill du ha mer finns det säkert att köpa mer. Och om det inte finns, har du iallafall kunnat njuta av det du har, istället för att spara det till ett tillfälle som kanske aldrig kommer.



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad klok du är! Tycker din blogg är så BRA, du inspirerar mig massor! Så mycket tänkvärt...

Tack för att du delar med dig!



Kram Helena

2011-10-11 @ 18:15:06
Postat av: Inger

Helt rätt. Tack för en bra blogg. Inger

2011-10-11 @ 19:28:37
Postat av: Marika

Helt rätt! Saker är till för att användas. Tack för en inspirerande blogg!

2011-10-11 @ 19:43:30
Postat av: balansilivet

Tack! Vad glad jag blir över era kommentarer! Det är ju så mycket roligare att blogga med respons från er som läser ;)) Ni inspirerar mig! Kram

2011-10-11 @ 21:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0