Så mycket bättre

Såg ni säsongsstarten av Så mycket bättre i lördags? Vad tyckte ni?




Jag har minskat rejält på mitt TV-tittande, men detta är ett program jag gillar. Däremot inte dottern, som sätter sig vid datorn istället när det börjar.


Men här är ett TV-program som har de kvaliteter jag har efterlyst - det är positivt och man mår bra av att se det. Deltagarna är trevliga, stöttar varandra och de verkar ha roligt tillsammans. Samtidigt får man ta del av några av våra mest kända och folkkära artisters historia. I lördags var det en märkbart rörd Tomas Ledin som fick lyssna till de andra artisternas tolkningar av hans låtar. Ett varmt och kärleksfullt program tycker jag, och en välbehövlig motvikt till alla andra program med olika grupper, som snarare går ut på att någon ska röstas ut varje avsnitt.


I veckan kommer två program till som jag tänker se, båda två på onsdag kväll. Först är det säsongsstart av Berg flyttar in, där hon är på besök hemma hos Jesper Parnevik i Florida. Då Jesper är gift med Mia, som är en gammal vän till mig från tonårstiden i Örebro, ska det bli jätteintressant att se deras liv i USA :)


Efter det följer säsongsstarten på Kalla Fakta, som denna vecka handlar om hur säkerheten på våra förskolor egentligen är, och för mig som är psykolog inom förskola och grundskola är det ett viktigt och intressant ämne. En del av mitt arbete handlar om att handleda förskolepersonal.


Så, där är tre TV-program som jag tänker bänka mig framför denna vecka ;)) Jag kommer inte välja bort TV:n helt, men att bli medveten vad jag tittar på, och inte bara slentrianmässigt tillbringa flera timmar om dagen framför TV:n är ett första steg. Att medvetet välja vad jag vill titta på. En annan aspekt är att fundera kring hur jag påverkas av de programmen jag ser. Därför har jag valt bort alla mordprogram, som är otaliga varje vecka, och väljer program som är intressanta, informativa, som väcker frågor, som får mig att må bra eller som engagerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0