Preppy








Både när det gäller inredning och när det gäller kläder finns det två stilar jag gillar, nästan lika mycket och försöker kombinera ihop. Inredningsstilen som kallas New England, med härstammning från östra USA passar väl in med den preppy klädstilen som jag gillar. Lite collegeaktiglook från amerikanska östkusten. Jättesnyggt, även för barn, och en stil jag försökte få dottern att gilla när hon var yngre, dock utan framgång.


Den andra stilen jag gillar är den vita, danska, lantliga inredningsstilen, som också passar bra med mina kvinnliga Odd Molly-kläder. Dessa två inrednings- och klädstilar är mina favoriter, och genom att kombinera dem skapar jag en personlig stil som passar mig :)









Budgetalternativ för preppystilen hittar du bla på Zara, och lite dyrare från tex Ralph Lauren.




TV-serien Gossip Girl gillar jag (även om de nog mest har tonåringar som målgrupp ;)). Där är de hela tiden väldigt välklädda, och ett bra exempel på preppylooken.






Även på catwalken i år har det funnits många exempel på preppy kläder. Dessa kläder är tidlösa och passar alltid, men vissa år är de mer trendiga, så denna höst finns det mycket att hitta i affärerna om du gillar denna stil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0