Fredagspyssel

Istället för att sitta i soffan och bara glo på TV, sitter jag i kökssoffan med en kopp te och lite fredagspyssel. Jag sitter och går igenom ett antal nummer av Lantliv, som nu ska lämna mitt hem, men innan dess klipper jag ut inredningar som inspirerar mig, resereportage som jag vill spara och annat som jag tycker är intressant. Ibland blir det en hel artikel med ett helt hem jag klipper ut, ibland är det en bild som känns harmonisk och tilltalande. Ibland bara några ord som talar till mig. Dessa sätter jag sedan in i olika pärmar.


En del av bilderna och orden använder jag till att göra collage med. Igår var jag på en föreläsning som hette Att leva med attraktionslagen, och det är precis vad jag gör :) Just nu är det ett hus på landet som jag vill ha, så jag klipper ut bilder på hus som ser ut som jag gillar, och i omgivningar som tilltalar mig. Dessa gör jag sedan collage av och sätter upp på väggen vid datorn. Sedan visualiserar jag mig själv (och dottern naturligtvis ;)) boendes i ett sådant hus och i sådan miljö ;) Får se hur lång tid det tar innan jag antingen hittar ett hus att köpa, eller att hyra. Som en arbetskamrat påminde mig om i veckan. Man kan även hyra hus....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0