Fattigdom?

Vad är fattigdom och vad är rikedom? Är det så enkelt att definiera som vi har trott??



Vad sägs om det här påståendet; Fattigdom är inte att äga lite, utan att sakna mycket



Vad ligger i den meningen egentligen? Att oavsett hur mycket pengar och ägodelar man har kan man känna sig fattig, samtidigt som man kan känna sig rik även om man har väldigt få ägodelar. Det beror på hur vi själva ser på det. Valet finns alltid där.

Jag har träffat människor som rent objektivt skulle anses som rika, men då de hela tiden jämför sig med andra som har mer, och hela tiden befinner sig i tävlan om vem som har mest. Tror ni den personen känner sig rik???





Är rikedom verkligen pengar? För mig är det rikedom att ha ledigt idag, kunna äta en lång frukost, kela med katterna, prata med dottern utan stress och själv bestämma hur denna dag ska se ut. Just idag har jag valt att arbeta i eftermiddag med ett uppdrag i min egna firma.


Vad är rikedom för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0