Objudna gäster

Brukar du också få objudna gäster i form av alla dessa gratistidningar som kommer i brevlådan? Bara denna vecka har det i min brevlåda kommit två lokala gratistidningar, dotterns pappa sparar i HSB åt henne så då kommer deras tidning, eftersom jag rider på ridskola måste jag även vara medlem i Ridsportsförbundet och deras medlemstidning damp ner häromdagen.


Jag har ICA kort, vilket innebär att ICAs mattidning Buffé kom i veckan. Jag har IKEA Family kort och fick IKEAs tidning LIVE. Jag var på föreläsning häromdagen och en av sponsorerna var Ving, så i goodiebagen låg Vings tidning om olika resmål. Så är jag ju melem i fackförbundet och fick Psykologtidningen. Jag står som ansvarit för den bostadsförening vi bildade för några år sedan, men ännu inte fått köpa loss våra lägenheter som fortfarande är hyreslägenheter men tidningen Fastighet kommer till mig.


Puh, vad mycket som dräller in, som jag faktiskt inte själv har beställt eller bett om att få! Detta var de tidningar som kommit bara under den senaste veckan. Och inte en enda av dem har jag bett om att få. En del delas ut gratis till alla hushåll, även till oss som har skylt där reklam undanbedes, men de flesta kommer adresserat bara för att jag är medlem någonstans, eller finns registrerad hos avsändaren av någon anledning.


Tidigare kände jag att jag ändå "var tvungen" att läsa igenom det som kom, för att se om det fanns något intressant. Idag slängde jag dem. Olästa! Och det fungerade precis lika bra :)) Eller tom ännu bättre. Jag behövde inte använda min dyrbara tid för att läsa någon som jag inte har bett om att få.


Hur mycket inflöde av objudna gäster har du?

Kommentarer
Postat av: Miss Julie

Varje gång det kommer något oinbjudet i min brevlåda (trots alla mina lappar som undanber) skriver jag upp avsändaren på en liten lista. När jag har tid sätter jag mig vid datorn och mailar de företag som har skickat tidningar eller adresserad reklam till mig. I mailet ber jag dem vänligt men bestämt att sluta skicka mig saker. Ofta funkar det, men inte alltid. Annars sorterar jag posten direkt när jag kliver innanför dörren och lägger det mesta i pappersinsamlingen. Skulle jag mot förmodan få tid över när jag verkligen känner begär efter att läsa Lärarnas Riksförbunds tidning, Vårdguiden eller en reklamtidning från Böckernas Klubb är det ju inte svårare än att jag fiskar upp nämnda tidning ur papperspåsen.



Hälsningar Julie

2011-11-24 @ 23:05:29
URL: http://missjulieskriver.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vilken bra idé att skriva upp mailadresser och sen maila dem! Jag brukar försöka ringa, men ofta är klockan mer än fem när jag tar in posten. Jag ska också börja maila :)) Jag vill bara ha sådant jag själv har bett om att få (och så sådant som räkningar som jag väl knappast slipper även om jag mailar ;)))

2011-11-25 @ 08:49:06
Postat av: Miss Julie

Nej, det hjälper nog tyvärr inte att sätta upp en "Inga räkningar, tack!"-skylt...

2011-11-25 @ 10:22:31
URL: http://missjulieskriver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0