Mer harmonisk

Tänk vad tid för vila, tid för återhämtning och få sova bättre kan göra för både humör och för välmående.


Igår efter jobbet åkte jag till apoteket och köpte avmaskningsmedel till alla katter, och den första var jobbigast att få i det lilla pillret, men de andra tre gick av bara farten, så nu är alla avmaskade.


Sen åkte jag till veterinären och köpte en doftutsöndrare som utsöndrar naturliga feromoner som ska göra katter lugnare och mer harmoniska. Kopplade in den i ett eluttag, och jag vet inte om den hade någon effekt, men min buskatt sov åtminstone en timme längre och var överhuvudtaget lugnare på morgonen.


En harmonisk start på dagen, och en mysig frukost med dottern gjorde att denna dag började med en helt annan känsla än gårdagens. Jag har fortfarande behov av mer sömn, men en bra start på dagen ger mer kraft och energi att hantera små missöden som alltid kan hända.


Hoppas ni alla har en bra fredag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0