Ett härligt liv

Åker tåg tvärsöver landet. Den första delen av resan var dimman påtaglig över fälten.Så vackert! Nu lyser solen och i hagarna betar hästarna. Det är ju så här man ska bo,fast nära havet. Så nära att man kan ta en härlig höstpromenad på en öde sandstrand med vinden i håret. Hunden skuttar glatt omkring och flyger lyckligt ut i det iskalla vattnet för att hämta en pinne för att sen rulla sig i sanden.

När man sen kommer hem,tända i den öppna spisen,äta en skål varm soppa och ett gott bröd. Se skymningen komma och tända några ljus.


Jag tror att min flytt ut på landet blir snart för närheten till naturen och det enkla livet lockar mig mer och mer.


Jag älskar att vara i storstäder som Stockholm och New York med sin energi,sin puls och sina möjligheter men att besöka räcker för mig. Jag vill ha balansen mellan energi och vila.


Om man ser till de olika elementen i Feng Shui hade jag mer av eldelementet i min personlighet när jag var yngre. Jag älskade staden med allt den har att erbjuda och har bott både i Stockholm och New York, min favoritfärg var röd,jag var ganska otålig och hade mycket energi.


Nu har jordelementet fått mer utrymme och jag längtar efter utsikt över öppna landskap och böljande fält,jag inreder mitt hem i bruna och beiga toner,tålamod är väl fortfarande inte min starka sida men jag njuter mer av stillheten och av stunder av ensamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0