Bio i november

Det är så mysigt att gå på bio, ändå kommer vi inte iväg särskilt ofta. Men nu kommer det en film som jag verkligen vill se; I don´t know how she does it med Sarah Jessica Parker i huvudrollen.


"Kate Reddy är finanskvinnan som har total kontroll över sin hedge-fond men ett smärre kaos på hemmafronten – där det finns en man och två barn som ska skötas om. Filmatiseringen av Allison Pearssons bästsäljare ”28 timmar på ett dygn” är lika kvick och full av one-liners som sin förlaga och i huvudrollerna ser vi New York-kvinnan nummer 1: Sarah Jessica Parker, Pierce Brosnan, och Mad Men-stjärnan Christina Hendricks. Livspusslet har aldrig varit lika roligt att lägga."


Boken filmen bygger på 28 timmar på ett dygn har jag hemma och har läst ett par gånger. Den gillar jag väldigt mycket, rolig och emellanåt hög igenkänning, så jag har stora förhoppningar om en bra film.





 




Svensk biopremiär är 11/11, men den helgen är jag redan fullboka då jag dels själv fyller år den dagen, samtidigt som min syster gifter sig, jag ska på Allt för hälsan-mässa i Stockholm, på lördagen har en vän 40-årsfest och den 15:e ska jag ju som en av tio utvalda gå på lyxig, exklusiv matlagningskväll. Men helgen efter, den 19:e blir det bio för mig :) Jag har en biobiljett kvar, och dottern fyra, så några gratisbiokvällar till har vi att se fram emot ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0