4 + 2 + 1,5

Ja så har min natt sett ut. Först fyra timmars sömn. Vi såg en film igår som jag inte orkade se klart, så vid halv tolv somnade jag.


Halv fyra börjar buskatten Figaro med sin show. Två timmar av högljutt jamande, låtande och bitande av min andra katt, Maxie. Jag vet inte hur många gånger jag flög upp ur sängen under dessa två timmar.


Men efter ett par timmar tröttnade han och somnade i handfatet, och jag kunde somna om när det äntligen blev tyst. En och en halv timmes sömn fick jag för vid sju vaknade han igen. Jamade som en tok vid altandörren och ville gå ut. Släppte ut honom och la mig igen. Men ute regnade det och blåste. Så snart stod han där och jamade igen, och ville in!


Sönderhackad sömn...som att ha småbarn ;) men när dottern var liten, för sådär en tolv år sen, var kroppen inställd på mindre sömn. Det är den inte nu.


Tur det är söndag. Idag tror jag att jag ska testa ett bortglömt nöje - sova middag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0