Var rädd om livet

En liten inblick i mitt arbete som psykolog:


Igår eftermiddag hände en tågolycka i kommunen jag arbetar i. Det hände mitt på eftermiddagen då många människor, både barn och vuxna är i området. Det innebär att många människor blev vittne till olyckan. Då kallas jag som psykolog in för krissamtal. Det kommer min arbetsdag bestå av idag.


Det får mig att tänka på livet. Livet är så skört och kan snabbt förändras. Man går hemifrån på morgonen och skiljs åt för att bege sig till sitt arbete, till sin skola. När eftermiddagen kommer och alla människor är på väg hem igen kan det för någon familj hänt något som gör att livet aldrig blir detsamma igen. Olyckor händer snabbt, och är tyvärr något vi inte kan skydda oss mot helt.


Så ta hand om dom som står er nära. Var rädd om stunderna ni har tillsammans. Krama dom du tycker om, och låt dom förstå hur viktiga dom är för dig. Skiljs inte åt som ovänner. Ta tid att prata om svårigheter och försök lösa konflikter och skiljs åt med en kram istället.


Var rädda om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0