Tänkvärt

Kikade in på en av mina favoritbloggar idag, http://mittlivplandet.blogspot.com/. Jag älskar Ann-Charlottes blogg. Den är så vacker, och hon tar fantastiska bilder på sitt kanonfina, lantliga hem som jag skulle kunna flytta in i på stört. Utan att ändra något alls.

Där läste jag ett mycket tänkvärt inlägg, som handlar om bloggandet och hur svårt det är att vara bloggare. Man ska vara mycket, men inte för mycket. Jag kopierar hennes text, för det var så bra skrivet redan, att jag inte kan göra det bättre ;)


"Att vara bloggare måste nog vara ett av de svåraste jobben i världen..skriver jag nu lite ironiskt...du ska gärna blogga ofta, men du får inte uppfattas som du har mycket att göra och sitter vid datorn allt för mycket och inte har något liv. Du ska ha mycket fint att visa, men inte för mycket så folk blir avundsjuka. Du ska gärna vara äkta, men inte för äkta så att det blir konstlat. Du ska gärna fota fina bilder, men inte för fina för då kan det vara stylade och redigerade och inte kännas äkta.

Du får gärna inspirera andra, men inte för mycket för då kan det reta andra som inte har samma möjligheter. Du får gärna vara vacker och snygg, men inte för mycket för då kan andra bli avundsjuka ( nu behöver jag inte oroa mig över det *ler*). Du får gärna ha det bra ställt, men inte för mycket för då kan du uppfattas som rik. Du får gärna vara huslig, men inte för mycket för då kan det kännas som man inte gör annat än bakar. Du får gärna vara......"


Jag har funderat på att börja blogga om det som intresserar mig, dvs att må bättre på olika sätt och få mer energi och glädje i livet, men jag hörde om så mycket mobbing på nätet. Populära bloggare som ofta fick elaka kommentarer och påhopp, vilket fick mig att dra på det ganska länge innan jag började blogga.


Nu har jag tur, för ni är helt underbara alla mina läsare, och jag har bara fått positiva och peppande kommentarer.


Tack till er alla! Ni ger mig glädje och energi bara genom att ni är med mig här :) Ha en riktig toppendag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0