Symboler

Vad omger du dig med för symboler, hemma och på jobbet? Vårt sinne påverkas av allt vi har omkring oss, och vi har symboler som vi på ett omedvetet plan påverkas av. Titta dig omkring och se vad du har för prydnadsföremål, tavlor, böcker och annat, och se vilka budskap du får av dom?


Har du saker omkring dig som stärker dig, och det du vill uppnå med ditt liv?


Igår var det Mors Dag och jag fick denna underbara yogagroda av min dotter. Den har nu fått en hedersplats, precis brevid mina tomatplantor som än så länge får vistas inomhus. Grodan står precis vid utgången till uteplatsen och jag ser den varifrån jag än är i vardagsrummet. Den påminner mig om att grunda i mig själv, ta mig tid för avkoppling och meditation. Att varje dag ta en stund att bara vara.



Kommentarer
Postat av: Carina

Vad roligt.Jag har köpt kompisen till dig groda.Men min groda sitter i lotusställning och har händerna vilade på benen.Jag älskar den.

2011-05-31 @ 22:29:08
Postat av: balansilivet

Jag har sett de också Carina :) och jag tror allt att min groda kommer få sällskap även av den andra. De är såååå fina, båda två

2011-06-01 @ 06:31:46
Postat av: mathilda

Jag vill veta varifrån ni fått era lotusgrodor. Jag vill ha en!

2011-10-23 @ 00:38:20
Postat av: balansilivet

Min är köpt på Haga Hem i Göteborg, men jag har sett dem på andra ställen också

2011-10-23 @ 08:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0