Levnadsregler

Jag har en liten fin anteckningsbok som jag fick av dottern i födelsedagspresent för några år sedan. Den är så fin så där vill jag bara skriva fina saker.  Där hittade jag idag en sak som jag skrev ner för några år sedan - Levnadsregler, som jag hittade i en bok. Jag gillade dom, och skrev ner dom för mig själv. Tänkte dela med mig av dom till er :)


1. Få aldrig panik. Stanna upp, andas djupt, tänk


2. Ingen tänker på dig. Alla andra tänker på sig själva, precis som du gör


3. Ändra aldrig frisyr eller hårfärg före ett viktigt möte


4. Ingenting är vare sig så dåligt eller så bra som det verkar


5. Gör mot andra så som du vill att de ska göra mot dig


6. Nästan ingenting spelar någon roll. Om du blir upprörd över något - fråga dig själv "Spelar det här någon roll?"


7. Det är bättre att köpa en enda dyr sak som du verkligen tycker om, än flera billiga som du gillar litegrann


8. Nyckeln till framgång är att kunna komma igen efter motgångar


9. Var ärlig och snäll


10. Köp bara kläder som du vill dansa i


11. Lita på dina instinkter, men inte på dina fria fantasier


12. När du drabbas av en katastrof, kolla först om det är en katastrof. Gör så här
     a. Tänk "äsch vad fan"
     b. Se det från den ljusa sidan. Om inte det funkar - skratta åt det
     c. Om ovanstående inte hjälper kan det röra sig om riktig katastrof. Se då punkterna 1-5


13. Förvänta dig inte att världen ska vara trygg och rättvis


14. Ibland måste man bara hänga med


15. Ångra ingenting. Kom ihåg att du inte kunde ha gjort annorlunda eftersom du är du, och världen ser ut som 
     den gör. Det enda du kan förändra är nuet, men lär dig av det förflutna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0