Integritet



Integritet är precis vad orden ovan säger - när det du tänker, säger och gör stämmer överens. När du har integritet och de olika delarna stämmer överens har du även goda förutsättningar för att vara lycklig. När något felar, när du inte gör det du säger att du ska göra och det du tänker att du ska göra - då mår inte själen bra. När du gör saker utan att tänka efter, när tankarna inte hinner med - då känner du dig troligtvis stressad.


Att skapa balans i livet handlar även om att skapa balans hos dig själv.


Affirmationer är ett bra sätt att använda dina tankar på ett positivt sätt. Denna tavla funderar jag på att köpa och hänga på en vägg i mitt vardagsrum




Lycka är inte ett slutmål, precis som jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Lycka är ett sätt att integrera olika lyckostrategier i ditt vardagliga liv. Att välja  de lyckostrategier som passar dig, och att göra de olika delarna till en vana. Då blir lycka ett medvetet val i ditt liv.

Kommentarer
Postat av: Yve

Läser här flera gånger varje dag och tar del av dina tänkvärda tankar o tips. Tyvärr är jag inte lika bra på att skriva kommentarer. Tycker också mycket om den tavlan. Var finns den att köpa? Önskar dig en fortsatt härlig dag. Själv ska jag fortsätta rensa :)

2011-05-26 @ 14:02:07
Postat av: balansilivet

Tack för dina peppande ord :) Tavlan finns i flera olika inredningsaffärer och webshoppar. Just denna bild är från Fritsla tyglager där de precis fått in tavlan igen. Om du inte har möjlighet att åka dit vet jag att de skickar till olika delar av Sverige.

Ha en härlig helg!! Enligt väderrapporten ska det regna så då passar det ypperligt att rensa och röja hemma :)

2011-05-27 @ 09:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0