Weekend

Idag är dottern och jag på väg ner till Österlen


 

Vi gillar verkligen Österlen, det öppna landskapet, ljuset och havet i fonden vart man än vänder sig. Och anledningen till att vi åker ner dit en helg i mars (vilket kanske inte är den mysigaste månaden att åka dit) är at vi ska ta en titt på det lilla huset och se om det kanske blir ett köp. och en liten sommarstuga att åka till vid andra tidpunkter på året. Kanske redan till påsk och ta del av konstrundan.

 

I helgen ska vi bo på Gnalöv Bed & Breakfast. Jag tyckte det verkade trevligare att bo på en gård på landet än ett hotell inne i stan. Men innan vi åker dit ska vi göra ett besök på ett av våra favoritställen, Hylkegården. Där har de en affär med en blandning av vackra kläder, fina inredningssaker, teer, smycken mm mm i ena delen av en gammal bondgårde. En avdelningen är för antikviteter, så även det gamla höloftet. I en annan del av gården har de en mysig servering. Jag vet inte hur många gånger vi var där i somras när vi var på Österlen. Köpte äpplekaka med vaniljsås, satt i trädgården, dottern läsandes gamla nummer av Kalle Anka och jag gamla nummer av Lantliv. Dit ska vi idag :) I eftermiddag ska vi titta närmare på området där stugan ligger, för att sedan i morgon gå på visning.


Så ser vår helg ut. Hur ser din helg ut?

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0