Vem är mördaren?

Ikväll har jag varit på en riktigt rolig grej. Vi hade årsmöte i ett nätverk för kvinnliga företagare som jag är medlem i. Årsmötet var på ett ställe som heter Beachen i Göteborg


Beachen är ett så häftigt ställe. Där finns en sandstrand och en stark värmande "sol" som blir upp till 34 grader varmt. Där finns en strandbar och trädgårdsmöbler. Det känns som om man är på semester. Jag har varit där en gång förut, mitt i smällkalla vintern tog vi en timme i solen och värmen. Hur skönt som helst.


Ikväll var alltså vårt årsmöte där. Själva årsmötet var snabbt avklarat, och sen var det middag, mingel och trevligheter. Ikväll hade de bokat ett par timmar med Mordgåtan. Alla blev vi tilldelade varsin karaktär, idel "kända namn" som Victoria Silversked, Stefan Spillberg - vilka var de två som blev mördade under kvällen. Där fanns också Paris Stillton, Bröd Pita, Amfetamina, Mary Katt och Aslee Olsen, Pat Swayze, Kourtne Löv för att nämna några. Själv fick jag rollen som badboy Charlie Sheep. Det började med att två av gästerna på festen blev mördade. Sen skulle vi, samtidigt som vi spelade våra rollkaraktärer, försöka lista ut vem som var mördaren. Vi fick varsin lapp med lite instruktioner gällande vår karaktär. Min karaktär var inte så svår att spela - det handlade om affärer, pengar, Armanikostymer, tjejer, hästar, spel och vara allmänt en badboy. I slutändan lyckades vi faktiskt lista ut vem som var mördaren.



Det var en mycket rolig kväll med många skratt, och ett bra sätt att umgås. Jag rekommenderar verkligen att ni testar en sådan kväll tex på jobbet, med gänget, på möhippan eller helt enkelt när ni vill göra något kul tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0