Vardagslyx

Idag har jag varit på utbildning hela dagen. En utbildning i hälsofrämjande samtal som var mycket intressant och givande. Föreläsningen var på en gymnasieskola och på lunchen hade vi bokat bord på restaurangskolan. Åh, vilken lunch!!


                        


Jag valde jordärttskockssoppa med musslor till förrätt, lammrostbiff med björnbärssås till varmrätt och en helt ljuvlig chokladmousse med marinerade bär till efterrätt. En helt igenom sagolik måltid. Och allt detta till det facila priset av 85 kr!! Ja, jag har ätit mat som hade platsat på vilken finkrog som helst, för under en hundralapp. Detta kallar jag vardagslyx.


Så nu har jag bestämt med några väninnor att vi om några veckor tar en ledig dag, bokar in en lunch på resturangsskolan och njuter av en fantastisk måltid och en härlig långlunch med massor av tjejsnack. Ett tips om ni har möjlighet att ta en långlunch en vardag. En långlunch behövs för det kan ibland ta lite tid, men det är skönt att ta tid på sig.



Kommentarer
Postat av: Carina

Bra tips.Vilken restaurangskola kan du äta så billigt på?

2011-03-12 @ 14:44:55
Postat av: balansilivet

Jag åt på Elof Lindälvsskolan i Kungsbacka, men priset är detsamma på Burgårdens restaurang högst upp. För det mesta behöver man boka bord, men i fredags chansade jag och då hade de ett bord ledigt

2011-03-12 @ 17:31:07
Postat av: Iris

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2012-03-19 @ 00:52:35
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: balansilivet

Tack Iris! Nej, jag har inte designat den själv. Det är dottern som har hjälpt mig att fixa allt med sidan och jag vet inte riktigt hur hon har gjort - men visst blev det fint ;)

2012-03-19 @ 11:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0