Tänkvärda ord

Läs texten. Läs den igen, långsamt, och ta in varje mening. Vad innebär det egentligen? Detta är en bra sammanfattning på flera olika dimensioner av lyckoforskningen.


Hitta något du tycker om att göra, och gör det ofta
Livet är för kort för att slösas bort med att göra saker du inte tycker om eller trivs med.
TV är vår största tidstjuv. Titta mindre på TV och du får mer tid till att göra det du tycker om, och som ger dig glädje.
Njut av nuet. Ha inte för bråttom. Njut av maten du äter - med alla dina sinnen.
Upptäck nya saker. Var nyfiken. Döm inte ut något, eller någon, för snabbt. Ge det en chans och se vad du tycker.
Ta hand om dina relationer. Dela med dig till andra - av din tid och din kraft. Att hjälpa andra får dig själv att må bättre.


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Hej!

Jag gillar din blogg jättemycket, jag kollar den varje dag.

Vilken bra text, jag behöver ständigt påminna mig om att vara i nuet och njuta.

Ha en bra helg :)

2011-03-11 @ 14:09:33
Postat av: balansilivet

Tack Anna-Maria! Vad glad jag blir att du gillar min blogg. visst måste man påminna sig själv att stanna i nuet, och njuta av det som händer. Ofta är vi på väg till något annat hela tiden.

Ha en jätteskön helg du också! Kram

2011-03-12 @ 08:09:20
Postat av: sylvia

hei.

så intresant det du skriver om lykke, det er noe jeg har oppdaget på livets vei,

det som gjør meg lykkelig er, å gjøre andre glad,

å gjøre ting for mine nærmeste, en stille hverdag,

nyte nydelig musikk, å være sammen med mine kjære,

klem fra sylvia

2011-03-12 @ 09:10:20
URL: http://hjemmebest-sylvia blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0