Röja och rensa-tips

Att röja och rensa hemma behöver inte betyda att det bara är stora projekt man ska ge sig på. Även att rensa i det lilla ger resultat.


Mitt tips idag är att rensa bland dina teer. Om du är som jag, är det några tesorter som är favoriter och några som i stort sett aldrig dricks.


 

Det är spännande att testa nya tesorter, men en del av de man köper blir aldrig några favoriter. Här hemma har jag några gröna teer som luktade så gott i affären, men som inte alls smakade lika gott sen. Det kan kännas svårt att slänga något som knappt är använt.

Sortera bort de du inte tycker om!! Har du svårt för att slänga, fråga om någon vän eller arbetskamrat vill ha. Jag tog med mig en del tesorter till jobbet som jag rensade ut hemma, ställde dom på bordet i fikarummet och skrev en lapp att det var fritt fram att ta. Några timmar senare var alla borta. Det som inte jag tycker om, kanske någon annan tycker om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0