Må bra-tips

Är du sugen på att börja leva ett sundare och hälsosammare liv, och har bestämt dig för att börja röra på dig? Vill du lyckas så hoppa inte bara snabbt på den senaste trendigaste träningen. Gör först en analys av vem du är:


Gillar du att träna inomhus eller utomhus? Är du en gruppmänniska eller individualist? Vill du ha fart eller lugn och ro? Vill du att träningen ska stimuelar ditt intellekt, eller vill du koppla bort hjärnan när du tränar? Vilka av de träningsformer som du har testat gillade du, och vilka tyckte du inte alls om? Vilka gav resultat?


Låt svaren vägleda dig när du väljer träningsform. För min del har jag hittat en kombination som passar mig:


Ridning


 

Yoga




Golf







Dansa, tidigare har jag dansat salsa, som är så roligt, men nu blir det mest zumba på gymet








Detta är min träningsmix, och så naturligtvis promenader, fast inte i samma omfattning som när jag hade hund


 

Hur ser din träningsmix ut? Vad passar för dig? Vad tycker du är roligt? Utgå från dig själv och vad som passar dig, din personlighet, dina förutsättningar och vad som passar in i ditt liv. Kanske tycker du att det är roligt att göra något tillsammans med dina barn. Dottern och jag har börjat spela badminton. Egentligen inte som träning, utan för att det är kul och vi har roligt ihop. Att vi även rör på oss samtidigt är bara en extra bonus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0