Katter är bra....ibland....

Efter inlägget häromdagen med foton på våra underbara katter har jag fått flera kommentarer om hur härliga katter är, och visst är de det. För det mesta. I onsdags kväll när jag kom hem möttes jag i hallen av två superkeliga katter....i nästa stund ser jag en av mina nyköpta tulpaner ligga på hallgolvet, helt demolerad. Tusentals bitar såg det ut som.


I köket stod resten av tulpanerna fint i sin vas, ungefär så här


 

Ett dygn senare, då är vi framme vid igår kväll, går jag ut i köket strax innan läggdags. Det första jag ser är en avgnagd tulpan på golvet, sen flyttar sig blicken upp på köksbordet. Där står en vas....med tulpanstjälkar, men inte en enda blomma kvar. Runt om på bordet ligger en hel hög med avgnagda blommor med ca 2 cm stjälk kvar.

 

Jag var inte så glad just då, men idag skrattar vi åt det :) Knäppa katter. Så blommor har ett kort liv hos oss...och det beror inte på min misskötsel.

 

Jag älskar katter och har haft katt i många år, men jag älskar även hundar. I mitt vuxna liv har jag faktiskt haft hund fler år än vad jag haft katt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0