En hjälpande hand

Den här helgen hade jag tänkt att bara vara hemma och fixa lite, städa, tvätta, stryka, handla - ja, allt sånt som jag låg efter med då jag i princip bara varit hemma korta stunder de senaste två veckorna. Kvällarna har varit fyllda med roliga föreläsningar, inspirerande nätverksträffar och aktiviteter. Jag tycker om att ha roliga saker inbokade men det måste vara balans. Jag tycker även om att vara hemma, och kan ibland bli en riktig hemmakatt. Så denna helg var bokad för att fixa sådana saker plus en trevlig tjejmiddag i lördags kväll.


Hur blev det då? Jo, det var barnmarknad i helgen där vi brukar sälja sånt som vi har vuxit från så i fredags kväll var det dags att lämna in alla prismärkta saker. Där ser dottern ett par saker hon vill köpa, så jag går upp tidigt på lördagen för att stå och köa utanför i drygt en timme. När marknaden öppnar lyckas vi få tag i en av de två sakerna vi ville köpa. Den andra var redan såld! Fast vi var först in. Någon av arrangörerna hade köpt den Adidasjacka dottern spetsat in sig på.


Efter den starten på dagen följde jag dottern hem till sin pappa. Han flyttade till ny bostad i helgen, och plötsligt är jag mitt i en flytt


Tanken var inte alls att jag skulle vara delaktig i flytten men när jag ändå var där tänkte jag att jag kunde bära över en kartong till det nya stället, några meter bort. Och så en till, och en till, och en till.... Så blev det eftermiddag och jag hade burit lådor hela dagen.


Idag ville dottern ha min hjälp med en sak så jag gick över. Där möttes jag av en trött, utsliten, lättirriterad person som efter flera veckors slit var helt slut. Jag sa åt honom att åka iväg och göra något annat några timmar så skulle jag och dottern fixa lite och packa upp lådor. Låda efter låda packade vi upp, organiserade kläder, sängkläder, handdukar, böcker, köksprylar så det såg riktigt bra ut när jag gick därifrån.





Så av min planerade hemmahelg blev inte så mycket, men det känns skönt att kunna hjälpa till. Städat blev det iallafall hemma tidigt i morse. Nu ska jag ta och mysa i soffan med mina katter och njuta av en hemmahelg. Solsidan är slut, men jag är nyfiken på den nya kortserien Stockholm Båstad, med Peter Magnussom som jag gillar. Den börjar ikväll så den ska jag varva ner till. Hoppas ni har haft en bra helg alla rara människor!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0